Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: varkensoren  (gelezen 4373 keer)

zarah

• Snuffelaar
  • Referrals: 0
    • Bekijk profiel
varkensoren
« Gepost op: februari 24, 2012, 10:26:31 pm »

Ik geef mijn hondjes regelmatig zo een varkensoor voor op te kauwen. Nu had ik woensdag Zarah zo één gegeven en het was nogal snel op. Sindsdien lijkt ze buikpijn te hebben, ze zit heel de dag te beven en wil niet naar buiten. Ik ben er vandaag mee naar de diernarts geweest, ze heeft 3 spuitjes gekregen, een pijnstiller, antibiotica en een middel tegen overgeven :dontknow: Als het morgen niet beter is gaan ze foto's nemen.

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
Re: varkensoren
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2012, 12:15:49 pm »

Varkensoren zijn veel vetter en bevatten meestal heel veel zout. Dus zeker max ééntje per week geven ( beter is nog : niet geven)

Beter is rundsoor of bullepees maar ook met mate.

Kan zijn dat ze de stukken ongekauwd heeft ingeslikt en het ergens nog onderweg is in de darmen..of deze verstoppen.

Je vermeld niks over haar plas en poep ?
Drinken?

Ik zou zelfs niet wachten en aandringen om foto's nemen..

Ik wens Zarah spoedig herstel !

desperate housewive

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2012, 01:03:25 pm »

Hoe gaat het met Zarah ? Heel veel beterschap gewenst  :love3:

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2012, 02:58:54 pm »

gisteravond na die spuit was ze wat beter en heeft ze gegeten en een kakse gelegd. Deze morgen zat ze terug achter de zetel te bibberen. Ben er terug mee naar de dierenarts geweest maar ze heeft geen foto's genomen, wel bloed getrokken. Ze denkt nu dat het eerder een rugprobleem is. Maandag mag ik bellen voor de bloeduitslag.

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2012, 04:11:42 pm »

Je DA denkt aan een rugprobleem? Een hernia dus , begrijp niet goed waarom ze bloed heeft getrokken en geen foto's heeft genomen.

Dat ze een poepje heeft gedaan is goed..het bibberen wijst inderdaad meestal op pijn .

Heeft de DA geen pîjnstiller ( rimadyl bv ) meegegeven?

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2012, 05:15:15 pm »

Ik moet cirnalgex geven. Ik begrijp het ook niet goed wat een rugprobleem met bloed te maken heeft.

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2012, 07:19:03 pm »

Die naam zegt me niks, verkeerd ?

eet en drinkt ze nu nog?

Hou ze goed in de gaten !

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2012, 07:54:22 am »

sorry Gustaaf, het is Cimalgex (tja zonder bril!). Vandaag lijkt het een stuk beter, ze eet en drinkt toch al en vraagt ook om buiten te gaan.

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2012, 09:14:28 am »

Dan is het ergste achter de rug.. waarschijnlijk toch de " varkensoor" die zwaar op de maag ( darmen) lag..

Veronderstel dat het trillen nu ook voorbij is..( ? )

Varkensoren is het eerste wat een DA zal verbieden, en bij dieethonden moet dat absoluut van het menu geschrapt ..

Ga eens voor bullepees  , lusten ze ook erg graag..( wel altijd opletten voor het laatste stukje dat sommigen maar al te graag proberen in te slikken, minder dan 8 cm neem ik hen af , daarom koop ik dat op volledige lengte ( +/- 100cm ) en kap het zelf in stukken)

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 27, 2012, 11:05:19 pm »

het heeft dus allemaal niets met dat oor te maken. Ze heeft een discus hernia, sinds deze namiddag kan ze niet meer op haar poten staan. :'( Ze heeft een spuit gekregen tegen de pijn en ontsteking en ik moet woensdag terug bij de dierenarts. Het is echt zielig, ze probeert steeds maar op te staan maar het lukt niet. Heeft er trouwens iemand een oplossing om een hond te laten plassen die niet kan staan?

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2012, 10:07:50 am »

Dat is minder goed nieuws....

Om de blaas te legen kan je zacht op de buik gaan drukken ( naar onder toe ) want, als ze niet kan plassen nu heeft ze een zogenaamde " overloopblaas" . Als ze niet kan staan, kan je haar op bv een droge dweil leggen en dan leeg drukken .

Kans hier op blaasontstekingen omdat de blaas niet goed meer geledigd word. ( maar dat zijn voorlopig je grootste zorgen niet ).

Ontsteking en ontzwellingsmedicatie is het beste wat ze nu krijgen kan..

Je DA zou je dit leeg drukken even kunnen voordoen maar moeilijk is het niet..

Ik weet niet of ze overgewicht heeft? Indien ja, zal een aangepast dieet zeker helpen , hoe minder gewicht hoe beter !
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2012, 10:15:04 am door gustaaf »

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2012, 12:45:20 pm »

ze heeft nog steeds heel veel pijn. Ik had vannacht het deurtje van haar bench opengelaten en blijkbaar heeft ze zich er toch uitgesleept want hier en daar lag een plasje. Ik zal het vannacht dicht doen want ze mag zo weinig mogelijk bewegen. Morgen moet ik terug bij de dierenarts en ik zal vragen om het voor te doen voor die blaas. Ik hoop zo dat het vlug beter wordt!

desperate housewive

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2012, 01:53:54 pm »

Zarah heel veel beterschap en hier wordt geduimd  :thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:  :love8:  :love8:  :love8:

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: februari 28, 2012, 01:57:40 pm »

Inderdaad is beweging beperken nodig, zelfs de eerste tijd dat ze " beter" zal zijn want honden zijn dan dikwijls overmoedig met gevolg terug hervallen..

De vele kleine plasjes zijn het gevolg van : door de onbewuste druk die ze uitoefent op de blaas voor het ledigen heeft ze meer pijn . Dus gaat ze dat plassen zo snel mogelijk proberen stoppen.. Is zo een beetje een spiraal-effect.

ps...Misschien is het niet nodig de blaas leeg te drukken als ze zelf voldoende plast..moet je zeker eens bekijken met je DA.

Hoop dat het vandaag wat beter gaat? ( 29/2 )

« Laatst bewerkt op: februari 29, 2012, 09:55:42 am door gustaaf »

Hond-en-Baas

« Gepost op: »

Pagina's: [1]   Omhoog

Medpets.be