Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag

Auteur Topic: Het gaat slecht met gucci  (gelezen 12990 keer)

Cherry

• Puppy
  • **
  • Referrals: 0
    • Bekijk profiel
    • http://bombardier.come2me.nl/index.php?id=345647
Re: Het gaat slecht met gucci
« Reactie #45 Gepost op: december 17, 2011, 02:40:09 pm »

Heel veel sterkte met het verlies van Gucci,

Rust zacht lieve mooie Gucci ....

desperate housewive

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: december 17, 2011, 05:02:45 pm »

:crybaby2: heel veel sterkte  :love3: slaap zachtjes Gucci  :crybaby2:

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
  • Referrals: 1
    • Bekijk profiel
    • http://www.hond-en-baas.be
« Reactie #47 Gepost op: december 17, 2011, 07:40:34 pm »

Ik heb al een paar keer proberen te reageren maar het lukt niet, ik die nooit ween, ween nu van s'morgens tot een stuk in de nacht.
Ik eet al 2 dagen niet, mischien kinderachtig maar ik ben er kapot van, op wandelingen met zappa begin ik te wenen omdat ik gucci mis die altijd naast me liep, als ik zappa eten geef ween ik omdat ik anders 2 bakjes moest zetten, het geven van haar dentastick, dat ze komt vragen om pipi te doen, ik mis mijn lieve meid overal en altijd, de band die ik met gucci had heb ik met geen enkele hond gehad, overal waar je mij zag dan zag je gucci dag en nacht waren wij samen en dat maakt het voor mij echt moeilijk, het is net alsof iemand een kind verliest en ik hoop dat ik er mij ooit over kan zetten maar het zal verdomme moeilijk zijn.

Eigenlijk kom ik iets vragen want voor mij is het de eerste keer dat ik een hond moet afgeven.
Gucci zal gecremeerd worden want ik wil enkel het beste voor haar, het was moeilijk om de mensen van het crematorium te bereiken want ik kreeg enkel een sms dat ze van de dierenarts een oproep hadden gekregen om gucci te komen ophalen en dat ze ons deze namiddag gingen contacteren, we kregen geen telefoon en dus belden we zelf, we kregen een antwoord apparaat dat we niet moesten bellen vandaag omdat hij les aan het geven was, maar we zijn blijven bellen want ik wilde alles vlug geregeld hebben en wil niet dat gucci nog een week ik een vriezer met verblijven.
Tussen zijn lessen in hebben we hem toch aan de telefoon gekregen en hij zei dat gucci al opgehaald was en de crematie dinsdagmorgen zal plaatsvinden, ik zei dat ik er dan niet bij kan zijn omdat ik dan pas thuis kom van mijn werk en ik vroeg of het maandag niet kon en hij antwoorde dat het dinsdag moet, ik stond erop om ze maandag nog eens te kunnen zien hoe moeilijk het ook zal zijn want toen ze werd ingeslapen heb ik me voor gucci sterk gehouden maar eens ze sliep ben ik ingestort.

Waar ik me niet goed bij voel is dat de crematie enkel dinsdagmorgen kan, ik vermoed dus dat hij dan wacht tot hij meerdere dieren moet cremeren en ze dan maar 1x de oven moeten opstarten, en ik ben bang dat er ook meerdere dieren samen de oven in gaan en ik niet de as van gucci zal hebben in de urne en de 2 kettingen die we zullen bestellen, zou dit kunnen gebeuren?

Vanavond laat belt het crematorium ons terug met het juiste uur om gucci nog eens te gaan bezoeken.

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: december 17, 2011, 08:02:40 pm »

Jacky, In Boom crematorium worden verschillende dieren gelijk verast, echter is dit in een volledig apart compartiment en vermenging of vergissing is uitgesloten. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Er is , en ik geloof dat jij daar gaat een crematorium niet ver van Oostende " Somnia Oudenburg"  , daar hoor ik niks dan lof van over de puike en warm meevoelende behandeling en...elk dier word apart verast , dus geen veelvoud in de oven( niet verbrand, de oven is 800 gr en zonder vuur).

Ik geloof dat het afscheid in het crematorium, waar je hond respectvol zal opgebaard liggen , goed is, je kan dan echt afscheid nemen van je overleden vriend.  Het zal de verwerking ook gunstiger laten verlopen maar echt gerust zal je pas zijn als Gucci terug thuis is .

Ik ga tegen jou hetzelfde zeggen als Martin Gaus me zei bij de crematie van Teddy , ons eerste cocker teefje in 1990 :

Het was een prachthondje, ze heeft duidelijk bij jou een goed leven gehad ,  echter is zij nu dood en jij moet verder" En verder moet je Jacky , je hebt nog hondjes.

Lees even mijn gedicht ( is gemaakt bij het overlijden van Wendyke ) en je zal de verwerking precies zo hebben...

eens de scherpe kantjes er af komt, wat ik noem " het zoete verdriet "......het missen zal altijd blijven omdat Gucci uniek was, net zoals je andere honden uniek zijn en je nooit meer dat karakter zal terugkrijgen.

Sterkte , ook aan je vrouw  ..

Heb je nog vragen of wat anders..ik ben er ( staan al zeven potjes op een rij in de glazen kast hier )

« Laatst bewerkt op: december 17, 2011, 08:08:20 pm door gustaaf »

ria

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
    • http://www.sanaanimal.be/
« Reactie #49 Gepost op: december 17, 2011, 08:06:18 pm »

Heel veel sterkte Jacky voor jou en je vrouw.  En anders kan ik me alleen maar volledig bij Gustaaf aansluiten.

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: december 17, 2011, 11:25:40 pm »

Gucci ligt in het crematorium van bissegem bij kortrijk : http://www.huisdierenuitvaart.be/
Ze hadden beloofd om ons vanavond op te bellen en dat is niet gebeurt en bel je zelf dan zijn ze nooit bereikbaar of ze hebben geen tijd en dat kan niet, daarmee stel ik me vragen hoe de crematie dan verloopt. Ik heb deze middag gebeld naar het crematorium van jabeke maar omdat gucci bij een ander crematorium ligt willen ze haar niet gaan ophalen, jammer.
« Laatst bewerkt op: december 17, 2011, 11:27:33 pm door Jacky »

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: december 18, 2011, 09:40:07 am »

Citaat
Nadat u uw keuze hebt gemaakt wordt het dier door ons meegenomen. Daarna gaan wij uw dier registreren en opbaren tot we nieuws krijgen van het huisdieren crematorium waar wij mee samenwerken. Het huisdieren crematorium is gelegen te Zonhoven-Viersel (vlakbij de nederlandse grens).

Jacky, dit is gewoon een transporteur , zeg maar begrafenisondernemer.
Bedoelde crematorium is waarschijnlijk : http://www.antverpialiberty.be/crematorium/index.html

die: uitsluitend individuele crematies verzorgt. 

Daar niks mis mee , en heb ik ook al goede signalen van opgevangen.

Maar de behandeling van de "transporteur" vind ik persoonlijk nogal koel.

Als je twijfelt heb je alle recht je dier terug op te halen en zelf naar bv Somnia Oudenburg te brengen.

Waarschijnlijk ligt Gucci nu in de koelcel bij de transportfirma.
Ze hebben regels en moeten die dan als eerste zelf respecteren.

Citaat
Om op een waardige, begeleide manier afscheid te nemen van uw huisdier en voorgaande processen te vermijden tijdens
deze moeilijke periode, kan men gebruik maken van onze diensten. Wij bieden u de mogelijkheid om voor uw huisdier een uitvaart te regelen. Dit neemt slechts enkele minuten tijd in beslag en het geeft u de zekerheid van wat er precies met uw dier gebeurd want wij houden u telefonisch op de hoogte indien u dit wenst. Uw huisdier wordt altijd individueel behandeld met het respect en liefde dat het van u gewoon was.

De uitvaart voor uw huisdier gaat als volgt: uw dier komt te overlijden, u contacteert A.C.T. en wij komen langs. Nadat u de uitvaartdienst heeft gekozen wordt het dier bij u thuis of bij de dierenarts opgehaald. Indien u dit wenst mag u natuurlijk ook zelf uw huisdier bij ons binnenbrengen. Het dier wordt dan geregistreerd en overgebracht naar het crematorium. Wij contacteren u wanneer de individuele crematie start en na de crematie reikt het crematorium een
crematieattest uit. Zo bent u zeker dat de as jouw huisdier toebehoort. Op deze manier kan je uw huisdier dagelijks herdenken, op de plaats die u wenst en de mooie momenten terug boven halen die jullie samen beleefden.

Wenst u ook op een waardige manier afscheid te nemen van uw trouwe vriend? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We
informeren u graag en staan u bij om een geschikte uitvaart te regelen voor uw levensgezel, makker, speelvriend,
sportvriend of showvriend,... zodat u met een gerust hart en zonder zorgen het verlies kan verwerken. http://www.huisdierenuitvaart.be/HUISDIERENUITVAART%20folder%20ned.pdf
« Laatst bewerkt op: december 18, 2011, 10:37:33 am door gustaaf »

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: december 18, 2011, 10:55:45 am »

Ik had nog niet de moed gevonden om de site te bekijken van ACT, maar ik zie dat de crematie in zonhoven plaats vind en ACT eigenlijk maar tussenpersoon is voor het crematorium in zonhoven waar ik nog de naam niet heb kunnen van vinden.
We hebben daarnet na 3 telefoontjes de persoon van ACT bissegem aan de lijn gekregen en alles kunnen afspreken, hij beloofde ons ook dat de assen niet vermengd zijn en ik de assen van gucci zal krijgen, hij zei dat dit verhaaltjes zijn die op internet de ronde doen en geen enkel crematorium de assen vermengd. Morgen om 10u mogen we gucci gaan begroeten en dinsdag wordt ze gecremeerd, we krijgen net voor de crematie een telefoon om te melden dat de crematieprocedure wordt gestart.
Uit respect voor gucci is ophalen geen optie, laat ze nu maar rusten voor ze terug naar huis komt en ik hoop dat alles goed verloopt.

Rust zacht mijn lieve meid, ik vergeet je nooit, tot straks .

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: december 18, 2011, 11:02:44 am »

Jacky, jullie zullen al wat beter voelen als Gucci terug thuis is...
Ben overtuigd dat ze met de nodige zorgen zal behandeld worden en zeker dat je de urne van haar krijgt, daar letten ze inderdaad erg streng op .

dafkapin

• Puppy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: december 18, 2011, 11:42:35 am »

ik weet eigenlijk niet meer bij welke cremateur onze Lucy gecremeerd werd, maar het heeft bij ons toch ook bijna een week geduurd dacht ik
onze DA had nog een beetje haar afgeschoren van Lucy, een beetje wit en een beetje bruin en die liggen nu in een zakje bij de urne in de kast

in ieder geval nog heel veel sterkte
en het klinken misschien lege woorden, maar het betert echt wel, alleen niet direct

of zoals ik gisteren ergens las: geluk is als een vogeltje, misschien zit het morgen op jouw vensterbank

zarah

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: december 18, 2011, 04:30:28 pm »

Jacky, ik lees dit nu pas. Ik wens jou en je vrouw heel veel sterkte met het verlies van Gucci. Maar ze heeft inderdaad een prachtig leven bij jullie gekregen dat zijn de enige troostende woorden die ik kan vinden. Ik weet hoe het voelt,we hebben enkele jaren geleden ook een hondje moeten laten inslapen. Heel veel sterkte nogmaals en misschien vind je inderdaad een beetje rust  als Gucci terug bij jullie is.

Hond-en-Baas

« Gepost op: »

Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog

Medpets.be