Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kalie Orthobed honden  (gelezen 4525 keer)

miekje

• Pas geboren
  • *
  • Referrals: 0
    • Bekijk profiel
Kalie Orthobed honden
« Gepost op: september 29, 2011, 11:21:41 pm »

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar het Karlie Orthobed ovaal.

Mijn hond word binnenkort 11jaar en begint een beetje last te krijgen met opstaan.
Hij heeft nog geen pijn, maar is gewoon stijf. Eens hij goed op gang is gaat het beter en is er geen probleem meer.
Vroeger lag hij ook altijd op zijn buik op de grond met dan zijn achterpoten achter hem, maar dit gaat ook niet meer zo goed, na ongeveer 1 minuut legt hij zijn poten gewoon naast hem.

Volgens de dierenarts is er nog niets aan de hand en is het gewoon de leeftijd.

En tijdens de wandelingen zijn er ook geen problemen, hij loopt nog altijd goed en wandelt goed mee, zonder manken.

Nu heeft hij al vanaf dat hij 1 jaar was zo een doggybag (met van die piepschuime bolletjes in) en dit is nooit zijn favorite ligplaats geweest. Hij lag liever in de zetel :D

Nu ben ik aan het uitkijken naar een zo een Karlie Orthobed. Heb hier al goede comentaren over gelezen en omdat het toch een beetje op een zetel lijkt, ben ik er bijna zeker van dat hij hier wel graag op gaat liggen. En het zou ook goed zijn voor zijn gewrichten.

Nu heb ik 1 (groot) probleem.
Ik vind hier in de buurt geen 1 winkel die dit bed verkoopt.
En omdat het bed tussen een zetel en een muurtje moet komen, zou ik het natuurlijk graag eerst eens zien of het hier wel tussen past. Qua lengte zal het geen probleem zijn, maar de breedte weet ik niet zo zeker.

En omdat ik nog thuis woon moeten mijn ouders natuurlijk ook akoord gaan met het orthobed. En daarom willen ze er eest zeker van zijn dat het ertussen past.
Want als het bed er staat dan moet ge nog in de zetel kunnen zitten natuurlijk.

Dus wie weet er een adres van een dierenwinkel, liefst regio Oost-Vlaanderen, maar mag in heel belgië zijn, waar ze het karlie orthobed verkopen, zodat ik het toch eerst eens kan zien.

Het mag desnoods ook een winkel zijn juist over de nederlandse grens (bv: hulst)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 1970, 01:00:00 am door Guest »

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
  • Referrals: 1
    • Bekijk profiel
    • http://www.hond-en-baas.be
Re: Kalie Orthobed honden
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2011, 06:30:22 am »

Ik heb die besteld bij zooplus en ik heb ze nog nooit gezien in een winkel, bij zooplus staan ze voor het ogenblik ook heel goedkoop.
Ik heb de rechthoekige en de ovale en mijn 2 honden liggen er heel graag in, gucci mijn labrador die op haar 10 jaar gaat heeft ook last als ze opstaat en zelfs bij het wandelen gaat ze af en toe eens manken, dat bed helpt toch heb ik de indruk.
Ze zijn ook heel sterk, andere manden zien er hier na één jaar uit als een platte pannekoek, en deze manden zien er nu na 2 jaar nog als nieuw uit.

Link naar het bed:
>>> ovaal: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/145993
>>> rechthoek: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... den/206410

Sinds kort geef ik nu ook een supplement voor haar gewrichten : http://www.dierennieuws.nl/honden/sashabl.htm
Je hebt ze in poeder, tabletten en snoep, ikzelf geef de snoepversie (flexibites)

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2011, 08:47:44 am »

Als ik het verhaal lees kom ik eveneens tot het besluit dat een goede ondersteuning voor de soepelheid zeker geen overbodige luxe is.
SashasBlend ( zoals Jacky hier vermelde) heeft ( na verschillende andere produkten getest te hebben) mijn absolute voorkeur.

Naast de werking op gewrichten heb je hier ook het voordeel van een natuurlijke pijnstiller zonder bijwerkingen!
zou zeggen : proberen maar en vraag een proefversie ( gratis) aan !

ps
heb twee cockers van meer dan 11 die SB krijgen en die lopen nog zoals jonge honden.
Dit middel heeft ook enorm geholpen bij onze cocker Wendy die ruggemergdegeneratie had en dus geleidelijk verlamde maar..zonder pijn .

succes!!

ria

• Snuffelaar
    • Bekijk profiel
    • http://www.sanaanimal.be/
« Reactie #3 Gepost op: september 30, 2011, 07:48:59 pm »

Die bedden lijken me hoogst interessant.  Zijn die ook bij zooplus.nl verkrijgbaar?
Citaat
vraag een proefversie ( gratis) aan
Kan dat ook voor belgskes?

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2011, 03:09:47 pm »

Ik had niet gezien dat ik linkte naar een website voor de uk, maar uiteraard zijn die ook te verkrijgen via zooplus.nl
Even gezocht op de site en ik had ze binnen 15 seconden gevonden  :baeh
Ik heb de link in mijn eerdere post dan ook aangepast.

Die proefversie kan je ook als belg aanvragen, ikzelf heb ze nooit ontvangen maar ze hebben er ook maar een aantal per maand ter beschikking en OP=OP dus ik viel niet in de prijzen, dan maar 3 dozen besteld in de hoop dat het bij gucci in de smaak viel en ja hoor ze is er zot van.
 Voordien gaf ik Caniquin, een soort groen snoepje die ik bij de groene poort kocht maar dit mocht gucci niet, ze is nothans een veelvraat  :woea

gustaaf

• Global Moderator
  • Snuffelaar
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2011, 06:39:18 pm »

Citaat
Kan dat ook voor belgskes?

Ja hoor..dubbele portie zelfs  :lol:

miekje

• Pas geboren
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2011, 06:58:54 pm »

Heb juist zo een proefzakje aangevraagd. Hopen dat ze er nog hebben.

Heb gisteren ochtend nog wat rond gemail naar dierenwinkels in de buurt en 1 dierenwinkel die ik nog kende van toen ik mijn hond gekocht heb. Die dierenwinkel lag niet ver van de fokker en daar zijn we toen we hem voor het eerst gingen bekijken en kiezen al eens binnengeweest. En uiteindelijk in die laatste winkel de karlie orthobedden gevonden, ze hadden er van elke afmeting 1tje op voorraad.
Het was wel 30km rijden, maar dat heb ik er graag voor over.

En dan gisteren rond 17u terug thuis gekomen met het bedje, en tot nu toe heeft hij er al meer opgelegen dan dat hij op 10 jaar op diene doggybag gelegen heeft.
Dus ik ben super content.

In het begin was het even onwennig tot hij er goed op lag en dan is hij er bijna een hele avond niet meer afgeweest.

Dus een aanrader voor iedereen.
(Heb er wel meer voor betaald dan op het internet, maar ja dat geeft niet)

Jacky

• Global Moderator
  • Speelkont
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2011, 10:57:43 pm »

Goedkoper dan zooplus zal je ze niet vinden, en na het bestellen ontvang je ze normaal binnen de 3 dagen.
De meeste honden moeten even wennen aan die manden omdat ze harder zijn dan gewone manden, maar dat is ook de bedoeling van die manden, manden die inzakken zijn niet zo goed voor de gewrichten, maar eens ze de manden gewoon zijn liggen de meeste honden er heel graag op.
Ikzelf heb er 2 thuis staan, de ovale voor gucci en de rechthoekige voor zappa, telkens de grootste maat en ik heb er ook nog 2 op mijn werk staan zo moet ik niet telkens sleuren aan die manden.

Het enige nadeel aan de ovale is het schapenvacht, dit is met klitteband vast, maar als de hond  niet stil kan liggen komt dit snel los en moet je het steeds terug mooi leggen, van de rechthoekige heb je dat niet omdat het schapenvacht vast is met een rits.

Hond-en-Baas

« Gepost op: »

Pagina's: [1]   Omhoog

Medpets.be