Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Reizen buiten EU: Turkije  (gelezen 1697 keer)

Mizutje

• Pas geboren
  • *
  • Referrals: 0
    • Bekijk profiel
Reizen buiten EU: Turkije
« Gepost op: augustus 22, 2012, 09:25:47 pm »

Hallo iedereen

Ik had graag duidelijke informatie gekregen over het reizen naar het buitenland, namelijk Turkije.

Heeft hier iemand ervaring mee? We vinden hier en daar wel informatie over de nodige Rabbi's en bloedtesten maar duidelijke richtlijnen ook in verband met termijnen is moeilijk te vinden. Zelfs de douane kan geen duidelijke informatie verschaffen over reizen met huisdieren buiten de EU.

De honden hebben reeds hun Rabbi's gekregen, en nu is de bloedtest afgenomen maar bij één van de twee honden is deze niet ok.

Begin november vindt de reis per auto plaats en we zijn op zoek naar personen die dit al eerder hebben gedaan.

Onder andere hoe streng de grenscontroles zijn?
Moeten de bloedtesten minstens 3 maanden genomen zijn? Of is één maand voldoende?
Wordt hier wel of niet op gecontroleerd?
...

Dit soort zaken zouden het grote hulp zijn om onze reis beter voor te bereiden. En nog eventuele maatregelen te treffen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten
Stéphanie

Mizutje

• Pas geboren
  • *
  • Referrals: 0
    • Bekijk profiel
Re: Reizen buiten EU: Turkije
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2012, 03:38:30 pm »

Ondertussen heb ik iemand kunnen bereiken die dit soort zaken beheert.

Voor mensen die ooit ook met deze situatie zitten, het zit zo:

Om naar Turkije te verblijven, dus niet terug te komen is geen bloedtest voorzien, wel Rabbi's.
Als je op reis gaat naar Turkije en je komt terug naat België dan heb je wel een bloedtest nodig.
Omdat je uit een land buiten de EU komt.

Mijn probleem is hierbij van de baan.

Groeten

Hond-en-Baas

« Gepost op: »

Pagina's: [1]   Omhoog

Medpets.be